Timbuktu stämmer sju olika bolag på 4 931 455 kronor

Timbuktu stämmer sju olika bolag på 4 931 455 kronor. Fattar ni, nästan fem miljoner!! Loco
Läs mer här
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article7224334.ab
Och nu har han kommit ut med ett öppet brev
Öppet brev från Jason Diakité

Angående dagens rapportering i media om mitt beslut att inleda rättsliga åtgärder vill jag bara säga följande:

Mina pengar är borta och jag kan inte bara sitta och vänta. Jag beklagar att jag måste ta till dessa åtgärder men tiden bara går. Mina medarbetare ägnade mycket arbete i höstas åt att utreda vad som hänt och när jag fick situationen klar för mig, insåg jag att jag behövde juridisk hjälp. Mina advokater skrev brev till alla berörda parter redan den 5 mars, men utan resultat. Därefter har ingenting hänt. 

Jag påstår inte att någon av mina artistkollegor har ansvar för de felaktiga överföringarna, men de har fått mina pengar, direkt från mina bankkonton till sina bankkonton. Det är fel och jag vill bara ha mina pengar tillbaka. Jag hoppas att det löser sig för alla inblandade och att den eller de som är skyldiga till denna härva får ta sitt ansvar. Jag har under mer än 10 års hårt arbete lagt undan pengar för att kunna finansiera framtida skivinspelningar och andra projekt, lägga undan till pensionsförsäkringar och annat oförutsett som kommer att dyka upp i en artists relativt korta yrkeskarriär. De pengarna vill jag ha tillbaka.

Eftersom jag inte fått svar på mina frågor och inte vet mer om vad som har skett, har jag inget ytterligare att tillägga. Jag och alla andra inblandade får invänta den rättsliga prövningen som förhoppningsvis kan bringa klarhet i ärendet och räta ut alla de frågetecken som finns.

Landet Sverige den 1 juni 2010

Jason Diakité

Bra snubbe, hoppas han får 4 931 455 kronor, plus lite extra för besväret.. Typ 6 miljoner jämnt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0