Hon är så himla fin, min mormor

Har varit i Holmsund och firat min fina mormor som fyller år idag. Hon är så himla fin min mormor. Hon har tagit hand om mig sedan jag var typ 3 år. Hon började hämta mig från dagis då, om jag inte minns fel. Sen när jag började skolan tog hon mig dit, och hämtade mig när dagen var slut 13.20, kommer jag ihåg. Vi åkte hem och hon gjorde mig fika. Sedan gjorde hon middag. Min favorit när jag var liten var fiskbullar och rivna morötter. Vi spelade ofta spel. Hade ett Pippi Långstrump-memory som användes flitigt. Och jag har alltid varit en riktigt slarvmaja, men vad än jag slarvat bort kunde mormor finna det på ett ögonblick. Min fina mormor!
Idag lär hon mig att vara i naturen. Vilka svampar man kan plocka och äta. Likaså med bär. Hon har även fått lära om mig hur man stickar och virkar. Jag var expert på det när jag var ungefär fem år, för jag hade alltid legat i mormors famn och tränat.
Skulle lätt kunna skriva en självbiografi, och mormor skulle vara lika delaktig i allt som jag själv. haha
Grattis älskade mormor. Du e bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0